26 septembre 2007

Den 26 september tar vi en titt i


I Frankrike Annas handväska, en Mulberry inköpt på NK i Stockholm i början av 90-talet, finns:
- en gammal fin plånbok (från Kenya) som jag fick av min mormor när jag var 10 år.
- ett häfte med matkuponger
- ett papper från banken som jag måste komma ihåg nästa gång jag går dit
- lite svenska pengar
- en bilnyckel (Volvo såklart!)
- en gul kam
- en kulspetspenna med mitt namn ingraverat
- ett läppserat, Nueva
- en fickkniv
- 4(!) små godisaskar
- en inköpslista
- en trasig nyckelring som jag gjort själv av cernitlera
- tre gamla våtservetter
- två mjuka snäckor från stranden i somras
- ett paket näsdukarI väskan finns även den mobiltelefon, som jag tog fotot med.

Lev väl!/Anna, Frankrike

2 commentaires:

JMF a dit…

Nu vet vi allt om dig Anna.
Du bor utomlands ( !!!) och âker Air France, kammar dig med en gul kam, tuggar mint tabletter och gâr pâ XX banken, du kör Volvo och har ticket resto.
OM vi nu skulle ses pâ en restaurang sâ är kodordet
"i min handväska"
Man vet ju aldrig!! ;-) om vi skulle ses!

Myska a dit…

Jag tänkte väl det! Jag spanade oroligt, nej, det finns ingen i Annas väska, så märkligt! Men förklaringen kom: du använde mobilen för att ta fotot! Pustar ut.
:-)