24 septembre 2007

Godmorgon mândag i Brest


I min kanske fem år gamla, blå Lille-prinsen-ryggsäck hittade jag följande:
* Ett par gratis-solglasögon som jag aldrig använder
* En plånbok innehållande diverse papper (en lista över Lotta-böckerbl.a.) samt en eller annan peng
* Ett checkhäfte
* En adressbok
* Några saker tillhörande husets sex-åring; en liten anteckningsbok, ett par saker att sätta i håret, en liten ängel.
* Ett urgammalt sy-kit från Yxtaholm + två trådrullar som jag skulle använda under semestern för att laga mannens tröja...
* La Carte Grise till min bil
* Mitt Carte Vitale
* En säkerhetsnål
* Två ihopvikbara väskor, en från sta'ns bästa bokhandel och en frånDecathlon
* Pappersnäsdukar
* Fem - oanvända - plastskedar
* Bamse- och Prinsess-plåster
* Två band att sätta fast barnens doudou:ar med under flygresor
* En papperspåse med semestervykorten som aldrig blev skickade
* Ett bokmärke från stadens bibliotekMen, som Le Petit Prince säger :
L'essentiel est invisible pour les yeux !

3 commentaires:

Anonyme a dit…

Har läst Le Petit Prince för lillebror varje kväll denna veckan. Tyckte det var en bra idé tills igàr kväll dà vi läste ut den.
Bedrövad lillebror: Men vaddà? Dog lille prinsen?????
Hoppsan, det var 35 àr sen jag läste boken och hade glömt den detaljen.
Lillebror lyckades somna i alla fall.

Lillie plein damour a dit…

Jag har glömt bort den boken, mâste läsa om den.

Myska a dit…

Inte glömma lille prinsen! Långt innan jag flyttade till Frankrike "brukade" jag ge bort den i present. Och 1 januari 2000 citerade vigselförrättaren ur den !

Min väska börjar ge sig, igår trillade magneten man stänger den med bort. Vad ska jag nu göra? Köpa en ny väska????!